7 aylık kız çocuğumun TSH testi normalin üstünde.TSH yüksekliği neden olur.Bir ay sonra test tekrarlanacak.
Yayın: Güncelleme: 8 yorum
Anonim Soru
Soru:7-aylik-kiz-cocugumun-tsh-testi-normalin-ustunde-tsh-yuksekligi-neden-olur-bir-ay-sonra-test-tekrarlanacak
Tahlil.com Cevabı
Tahlil.com:TSH testi ,tiroid fonksiyonlarının değerlendirilmesi ve tedavi takibinde kullanılır. Hipotiroidizm(tiroid bezinin az çalışması), Hashimoto tiroiditi, ektopik TSH salgılanan durumlar, subakut tiroidit ve tiroid hormon rezistansında serum TSH düzeyi artar.Muhtemelen çocuğunuzda da bu nedenlere bağlı bir artış olabilir.
Çocuk Endokrinoloji bölümünde çocuğunuz takip edilmeli.
Sizin de benzer bir sorunuz mu var?
Sorunuzu 3 adımda yazıp gönderin; değerlendirmeyi güvenli hesabınızdan okuyun.
Bu soruya benzer sorular
Tüm sorularHangi Doktor Anonim
8 Yorum
oğlum 2 yaşında t3 t4 normal tsh: 6.65 ilaç kullanması gerekir mi
Tahlil.com: Bu konuda ancak doktoru karar verebilir..
Tahlil.com: TSH değeri yüksek çıkmış kızınızın,şu aşamada tahlillerin bitmesini beklemelisiniz
Tahlil.com: Erken dönemde TSH yüksek olabilir ama genelde ilerleyen dönemde düşer. Oğlunuzda yükselme olduğu için hipotiroidi açısından anlamlı olabilir. Çocuk endokrinolojisinden görüş alınması hipotiroidi için anlamlı bulgu ve klinik varsa daimi olarak tiroid hormonu kullanması gerekebilir.
Tahlil.com: Hipotiroidi de bu bulgular normal olarak görülür.Tedaviyle çocuğunuxun şikayetlerinde düzelme olacaktır.
Tahlil.com: Antibiyotikli göz damlaları ve kremler bu hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır.
Tahlil.com: Hülya Hanım,öncelikle sorunuzdaki bir yanlışı düzeltmek istiyorum.TSH yüksekliği hipertiroidi de değil de hipotiroidi de olur.Yani sizde hipertiroidi yok.Tam tersi hipotiroidi var.Doğum yapan kadınlarda, tiroit bezinin çalışma bozukluklarında bölgesel saç dökülmesi olabilir.Sizde de şu anda TSH yüksekliği ile seyreden tiroid bezi buzukluğu var.Moralinizi bozmayın,kadın tipi saç dökülmeler tedaviye olumlu yanıt verir çoğunlukla.Çocuklarda ilk 6 ay anne sütü çok önemlidir.Tedavinin anne sütüyle çocuğa geçip geçmeyeceği ve ilaç kullanımınızla ilgili en doğru kararı verecektir.Ama zaten çocuğunuz ilk 5 ay anne sütü almış,bu nedenle emzirmenizi kesmenizin de çok önemli bir sorun olacağını sanmıyorum eğer böyle bir varsa da.Sinakort A ise bir cins kortizondur.Sistemik bir etkisi olup olmayacağı ile ilgili olarak da bu işlemi yapacak hekim size en doğru bilgiyi verecektir.
ANCAK TSH HORMONUNUN BU DEĞERİ KIZIMDA NE GİBİ RAHATSIZLIKLARA NEDEN OLUR.?
ZAYIFLIK.İŞTAHSIZLIK V.B NEDEN OLUR MU
Tahlil.com: Tiroid hormnolarınız fazla salınması metabolizmayı da hızlandıracağından zayıflık nedenleri arasında olabilir.