Ana içeriğe geç
Tahlil Yorumları CevaplandıSoru #70405

Annem 51 yaşında , covid-19 dan dolayı 7 gündür hastanede yatıyor.Doktorlar ACTEMTA adlı ilacı kullanmasını söyledi.Yan etkileri nelerdir?

Yayın: Güncelleme: 0 yorum

Anonim Soru

Acill cevap lazım lütfen rnDoktor bey merhaba benim annem 51 yaşında , covid-19 dan dolayı 7 gündür hastanede yatıyor oksijen seviyesi cihazla şuanda 95lerde anck seviye eksiliyor ve artıyor , doktorlar ACTEMRA ilacı kullnmasını söyledi ama ilacın yan etkileri neler , verilmesi mi daha uygun yoksa verilmemesi mi hangisi daha sağlıklı , acil cevap verirseniz çok mutlu olurum teşekkür ederim.

Tahlil raporu eklendi; dosya adı ve kimlik bilgileri gösterilmez.

Tahlil.com Cevabı

Merhabalar.Öncelikle annenize acil şifalar diliyoruz.Tahlil sonuçlarını inceledik. PO2 nin 95 seviyesinde olması son derece olumlu. Ancak CRP ve D dimer, ferritin  değerlerindeki yükseklik ve lenfosit düşüklüğü de Covid hastalarında sıklıkla görülen bulgular.
Annenizin sonuçlarında D-dimer yüksekliğ, ferritin yüksekliği ve lenfopeni yani lenfosit düşüklüğü var. Bu sonuçlar Covid hastalığında sitokin fırtınası olarak da bilinen bir durumu işaret edilebilir.
Coronavirüs sürecinde yaşanan nefes darlığı ve ateş gibi durumları niteleyen sitokin fırtınası, bir nevi bağışıklık sisteminin sekteye uğraması ve hastalık tablosunun kötüye gitmesine sebep olabilir.
ACTEMRA sitokin fırtınası düşünülen COVİD hastalarında kullanılan yeni bir ilaçtır.
Başlıca yan etkileri ise alerjik reaksiyon ve karaciğer toksitesidir.
Ancak bu ilacı kullanmayı doktorlar uygun gördüyse mutlaka bir gereklilik de vardır.
Bu konuda annenizi doktorlara emanet etmeniz en doğru yaklaşım olacaktır.

Sizin de benzer bir sorunuz mu var?

Sorunuzu 3 adımda yazıp gönderin; değerlendirmeyi güvenli hesabınızdan okuyun.

Hemen Soru Sor · 449 TL

Bu soruya benzer sorular

Tüm sorular