Kış Mevsiminde Nasıl Beslenmeliyiz?

Yayın Tarihi: 2017/02/12 16:44 • Güncelleme tarihi : 2021/06/27 07:18
Kış mevsiminde soğuk havalar sebebiyle beslenme şeklinde dikkat edilmelidir. Kış mevsiminde yeterli ve dengeli beslenme sağlığımızın korunması açısından oldukça önemlidir.
Meyve suyunu sıkıldıktan sonra bekletilmeden tüketilmelidir. Bunun sebebi ise; meyve suyunun bekletilmesi C vitamininin azalmasına sebep olmasıdır.
Haftada 2-3 kez balık tüketilmelidir. Kemik ve diş sağlığı açısından önemli olan D vitamini, güneş ışınlarıyla deri tarafından alınan bir vitamindir. Besinlerde pek fazla bulunmamaktadır. Kış aylarında mahrum kalınan güneş ışınları, vücudun D vitamini gereksiniminin karşılanamamasına neden olmaktadır.
Su içmeyi ihmal edilmemelidir. Vücut ısısını dengede tutabilmek için bol sıvı alınmalıdır. Yeterli sıvı alımı vücutta oluşan toksinlerin atılmasına yardımcıdır. Her gün en az 2-2.5 litre ) su içilmelidir.
Yeşil yapraklılar ve kuru baklagiller E vitamini kaynağı olarak bilinmektedir. E vitamini de bağışıklık sistemini güçlendirmektedir. Soğuk algınlığı ve diğer enfeksiyonlara karşı vücut direncini arttırmaktadır. Bu nedenle kış aylarında yeşil yapraklı sebzeler tüketilmelidir.
Kış aylarında yağ tüketimi azaltılmalıdır. Genellikle kış aylarında meydana gelen beslenme alışkanlıklarının başında, daha yağlı yiyecekler vardır. Yağ tüketimine özellikle dikkat edilmelidir. Katı margarin yağlar kullanılmamalıdır.
Çocuklara sebzeyi sevdirmenin yolları aranmalıdır. Kış aylarında özellikle çocuklar pırasa, kereviz, ıspanak gibi kış sebzeleri tüketmelidir. Yemek yemeleri sağlanmalıdır.
Özellikle kış aylarında bol miktarda C vitamini tüketilmelidir. Bu sayede bağışıklık sistemi güçlenmiş olacaktır.
A vitaminin de kış aylarında tüketilmesi gerekmektedir. Yine bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalık oluşumunu engellemektedir.

Bu konuya dair bir sorunuz varsa siz de uzmanlarımıza 7/24 Soru sorabilirsiniz. Soru sormak için buraya tıklayın.

Bu Gönderiye 0 Adet Yorum Gelmiş
?