Tahlil yorumlarınızı uzmanlardan öğrenmek mi istiyorsunuz? Kan tahlili, idrar tahlili veya diğer tahlil sonuçları ile ilgili doğru ve güvenilir yorumları almak için Tahlil.com uzmanlarına başvurabilirsiniz. Tahlil yorumları hakkında merak ettiğiniz her türlü soruyu 7/24 uzman doktorlarımıza sorarak, tahlil sonucu hakkında detaylı ve anlaşılır yorumlar alabilirsiniz. Tahlil sonuçlarınızın yorumlanması için hemen sorunuzu sorarak hızlı ve doğru yanıtlar edinin.
Sorunuzu hemen sormak için tıklayınız.
Tahlil.com: ASO, Anti Streptolizin O'nun kısaltmasıdır.Spreptokok bakterisi ile vucudumuz karşılaşınca yüksek çıkan bir testdir.200'ün üstünde çıkan değerler yüksek kabul edilir.ASO testi; vücudumuz streptokok bakterisi ile karşılaştıktan yaklaşık 1-3 hafta sonra yükselir. Bazen 6 ay hatta 1 yıl kad...
Devamını Oku3 yaşına kadar wbc yani lökosit 17,5 değerine kadar normal kabul edilebilir.Sizin kızınızda da 18,1 çıkmış.Yani hafif yüksek.Diğer tetkiklerin de normal çıktığını belirtmişsiniz.Çocuk cerrahı da apandisit olmadığına karar vermişse şu anda endişe duymanıza gerk yok.Bir kaç gün sonra kan tahlilini tek...
Devamını OkuNihat Bey ,her 3 tahlil de normal çıkmış.Bu tahlillerin ne amaçla yapıldığından sözetmemişsiniz.Sizi kısaca bilgilendireyim:CK MB ve Troponin:Myokard enfarktüsü sonrası yükselen testlerdir,CK ise kas hastalıklarında kas yıkımına bağlı yükselen bir testdir.
Devamını OkuTrigliserit değeriniz oldukça yüksek.Alanin ve aspartat ise karaciğer testleri.İkisi de yüksek.Kolesterol ise yükselme eğiliminde.Sanırım karaciğer yağlanması tarzı bulgularınız var.Karaciğeri de içine alacak şekilde ultrason çektirmeniz ve diyetisyen kontrolünde diyet yapmanızı öneriyorum.
Devamını OkuEvet , değeriniz hamile olduğunuzu gösteriyor.Ancak bunun ultrasonla da teyid edilmesi gerekmekte,sadece Beta HCG değeriyle mutlak gebelikten söz edemeyiz
Devamını OkuKolesterol ve trigliserit değerlerinizin yüksekliği ilk dikkat çekenler.Diyet ve mümkünse düzenli yapılan egzersiz yararlı olacaktır.Eosinofil değerinizin de yüksek olması allerjik bir yapınız olduğunu gösteriyor.
Devamını OkuCPK ve LDH yüksekliği normal değil.Özellikle CPK MB yüksekliğ, geçirilmiş bir kalp krizi konusunda bilgi vericidir.Bilirübin yüksekliği ise, aşırı değil.Doktorunuz gerek görürse ilave testler de isteyecektir.
Devamını OkuKaç günlük hamile olduğunuz konusunda en doğru veriyi ultrason tahlili verecektir.
Devamını OkuEvet bu değerlerin yüksekliği sorun yaratabilir.Ancak ne oranda yükseldikleri ve hangi nedene bağlı yükseldikleri de değerlendirilmelidir.
Devamını OkuBu testlere göre kansızlık ihtimali pek yok, aksine rbc yüksekliği bir kan fazlalığını gösterebilir. Tüm kan sayım değerlerinizle birlikte tahlilinizin incelenmesi ve dahiliye doktoruna danışmanız uygun olacak
Devamını OkuOğlunuzun yara kültürü normal.Cilt kontaminasyonu ise şu anlama gelir.Çocuğunuzun cildinde normalde olabilen mikroorganizmalar yara kültüründ eüremiş.Bu da son derece normal bir durum.İçiniz rahat olsun.
Devamını Okuİdrar tahlilinde eritrosit çıkması normal değil.Bir kanama olduğunu düşündürüyor.Taş düşürüyor olabilirsiniz.Ayrıca kansızlık bulgularınız var
Devamını OkuBakü’den de takip edilmek bizi mutlu etti.CMV IGM ve Toxo IGM negatif anladığım kadarıyla,bu durumda tedavi gerekmez,yani sorun yok diyebiliriz,bu testler açısından.
Devamını OkuSperm tahlilinde daha çok parametre incelenmeli.Sadece haraket ile ilgili bulguları yazmışsınız.Spermlerin şekli ile ilgili bir bilgi yok örneğin
Devamını Okuwestern blot denilen bir yöntemle sonucun teyid edilmesi gerekiyor.ELİSA testi pozitif olup doğrulama testinde negatif çıkan bir çok sonuç biliyoruz.Umarız sizde de aynı durum görülür.İyi haberlerinizi bekliyoruz
Devamını OkuHIV testinin negatif olması normal olduğunu gösteriyor.Ancak kart test olup olmadığını buradan anlamamız mümkün değil.ELİSA yöntemi kart teste göre daha güvenilirdir.
Devamını OkuKorunmasız olduğuna göre, risk de var o halde.Test yaptırabilirsiniz.
Devamını OkuYaş, cinsiyet ve normal değerler gibi bizim için gerekli bilgileri vermemişsiniz.Ancak kayda değer bir sorun da görülmüyor bu haliyle.
Devamını OkuCRP değeriniz yüksek.Bu sizi korkutmasın,geçirilmiş enfeksiyonlar sonrası yüksek çıkabilmektedir.Muhtemelen bir üst solunum yolu enfeksiyonu geçiriyorsunuz.Kadın doğum doktorunuza danışmalısınız..Doktorunuz eğer gerek görürse enfeksiyon için antibiyotik verebilir.
Devamını OkuEğer bir şikayetiniz yoksa, normal olarak kabul edilebilir sonucunuz.
Devamını Okukolesterol değerleri yüksek.HBA1c tahlili ise sınırda,kan şekerinin düzenli olmasına dikkat edilmeli.
Devamını OkuGenel olarak 400 ün üstü değerler yüksek kabul edilir
Devamını OkuHIV testiniz pozitif çıkmış.Bu durumda Western Blot yöntemiyle de bunun doğrulanması yapılacaktır
Devamını OkuFolik asit değeriniz düşük,crp de yüksek.Doktorunuz klinik bulgularınızla değerlendirme yapacaktır
Devamını Oku